copticcaro.reismee.nl

Laatste week

In mijn laatste week in Cairo ben ik met Wagih opgetrokken. We zijn samen naar Giza Zoo geweest en ook naar Cairo Tower. Vanaf Cairo Tower heb je uitzicht over de stad. De toren staat in Zamalek, een groot eiland in de Nijl waar de rijke mensen wonen. Vanaf de toren kun je de stad mooi zien liggen, maar ook zie je hoeveel smog er boven de stad hangt. De piradmides schijn je alleen te kunnen zien als het heeft gewaaid. Ik kon heel vaag de grote pyramide zien, maar ik vraag me af of die ook op de foto is te zien.

Een paar dagen daarvoor hebben we een diner cruise op de Nijl gedaan. Je gaat dan op een boot. Daar heb je eerst een dansvoorstelling van een soefi danser en daarna een buikdanseres. Na de voorstelling is er een buffet. We hebben lekker gegeten en een mooie avond gehad. Ook zijn wetwee keernaar de bioscoop geweest. Beide keren was het een Arabische film. Ondanks dat je niks verstaat van wat ze zeggen kun je het verhaal nog wel aardig begrijpen. Negen van de tien keer gaat het over liefde. Jongen wil meisje, meisje wil jongen, lukt om een of andere reden niet of ze worden van elkaar gescheiden, op het eind toch bij elkaar of een dramatisch einde.

M'n laatste dag in Cairo heb ik shoppend doorgebracht. De wijk waar ik verbleef heeft een aantal hele lange winkelstraten en in veel winkels was het uitverkoop. 's Avonds ben ik nog naar Wagih gegaan en zijn we naar de film geweest en daarna nog naar een cafe.

Gisteren was ik al vroeg 6.30 op het vliegveld. De vlucht moest eigenlijk om 9.45 gaan, maar er was een technisch probleem. Ze probeerden het te repareren, maar het lukte niet, dus moest er een ander vliegtuig komen. Dat kwam pas om 16.10, waarna we om 16.45 toch vertrokken. In de tussenliggende tijd kregen we eten op kosten van Egyptair. Alles werd netjes geregeld, hoewel sommige mensen vonden van niet. Twee Nederlandse meisjes stonden tegen een agent te schelden over het afgeven van hun paspoort. Er werd namelijk voor een paar uur een hotel aangeboden. Deze meisjes dachten dat ze een nacht moesten blijven en stonden te schelden tegen de agent dat ze naar huis wilden en niet naar een hotel. Ik vraag me nog steeds af of ze wel wisten dat ze het tegen een agent hadden en niet tegen iemand van Egyptair. Al met al kwam alles uiteindelijk goed en zijn we veilig in Amsterdam aangekomen.

Nu ben ik dus weer thuis in Nederland.

Groetjes,

Caroline

Reacties

Reacties

therese

welkom terug....
Ik dacht gisteren al dat ik je uit de auto zag stappen, ook dacht ik dat ik aan het hallucineren was, maar gelukkig toch niet dan.

groetjes therese

Jack

Welkom in de Hoeksche Waard, ik denk dat je een erg leuke reis hebt gehad. Zou je weer kunnen wennen in dit platte en "koude" Nederland?

HenRi

Geweldig om je verhalen te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!