copticcaro.reismee.nl

Laddertje

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste bericht. Er is weer aardig wat gebeurd sinds toen en niet alles is even positief. Eerst het slechte nieuws dan maar. Vorig weekend is m'n laptop gestolen uit het hostel. Wie hem heeft is onduidelijk. Verzekering en politie ingelicht, dus waarschijnlijk kan ik het claimen bij de verzekering. Dit was ook meteen de eerste keer dat ik naar Egyptische politie moest. En het gaat hier net even anders dan in Nederland (denk ik). Het was in eerste instantie al lastig om het politiebureau te vinden. Na een eind te hebben gelopen met iemand van het hostel kwamen we erachter dat het politiebureau verhuisd was. Dus dan maar met de taxi naar de andere kant van de Nijl (!). Daar een verhaal opgehangen dat ik m'n laptop was kwijtgeraakt in een taxi richting Giza. Als je zegt dat het gestolen is uit het hostel, krijg je ontzettend veel problemen. Mensen die in het hostel werken worden meegenomen, hostel overhoop gehaald etc. Dus dan maar verlies. Maar goed, omdat het in Giza was gebeurd moesten we naar Giza, jawel, leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet. Wij naar Giza. Op een kladblaadje een verklaring ingevuld. In het Arabisch overgeschreven op een officieel blaadje met stempel, verzekering gebeld en verhaal uitgelegd. En dan eindelijk na 3 a 4 uur tobben kun je met een a4tje terug naar het hostel en ben je klaar met je aangifte.

Dan nu het goede nieuws: toen ik vorige week zondag weer in de Hanging Church was hebben de mensen die daar werken alle inscripties voor me overgeschreven. Ze haalden een grote ladder en zijn naar boven gegaan. Zelf ben ik ook nog even naar boven gegaan en hebben ze de inscripties in de iconen aangewezen en vertaald. Dit was de eerste keer dat ik de iconen van dichtbij heb kunnen bekijken. Was echt supergaaf. Er bleken opeens ook veel meer inscripties te zijn dan van beneden af te zien was. Vooral de namen zijn handig. Er is nog steeds heel veel uit te zoeken wat betreft verschillende elementen in de iconen. Het ziet er vooralsnog veelbelovend uit. Ik ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn als ik er ook wat literatuur bij heb gehaald.

Komende week of volgende week komt Nada uit Alexandrie naar Cairo. Het is nog even kijken hoe of wat, maar het zit er niet meer in dat ik naar Alexandrie ga. Doordat mn laptop is gestolen moet ik dingen opnieuw doen en dat kost natuurlijk ook weer tijd. Gelukkig heb ik het prima naar m'n zin in het hostel en is iedereen hier heel behulpzaam. Wat ik komende week verder nog ga doen weet ik nog niet. Misschien ga ik nog naar het Koptisch Instituut bij St. Mark's kathedraal om wat boeken eninformatie te zoeken. Voor de rest zie ik wel wat er op m'n pad komt.

Gisteravond heb ik trouwens de eerste Nederlanders in Cairo gezien, hahah, in het hostel dan. Het is toch wel even raar om Nederlands te praten met mensen in het hostel, maar toch ook wel weer leuk.

Groetjes,

Caroline

Reacties

Reacties

Maaike

Dus al je foto's etc ook weg?
dat is flink balen!
hopelijk komt het allemaal goed met je laptop en je onderzoekjes!
Groetjes Maaike

henk

Ben je al je bestanden kwijt, of heb je nog enkele op usbsticks of zo. Erg jammer.
Ik hoop dat je nog veel leuke dingen beleeft in Cairo en jammer dat je nu niet naar Alexandrie kan. Heb al vrij genomen om je van schiphol af te halen en ben benieuwd naar je verhalen.

Caroline

m'n foto's staan gelukkig nog allemaal op mn camera, dus die heb ik nog, maak je geen zorgen. maar ja, bestanden wel weg. Gelukkig staat het meeste nog thuis op de pc, alleen van deze zomer niet. k heb gelukkig al wel een hoop weer op papier kunnen schrijven. alles komt wel goed denk ik.

Amber

Hee lieve meid,

wat super gaaf om al je verhalen weer te lezen! Echt heel leuk dat je al zo veel leuke mensen hebt ontmoet met wie je optrekt, doet me aan mijn reis denken hoe gemakkelijk dat allemaal gaat. En wat fantastisch dat die mensen je zo goed hebben geholpen met je onderzoek! Heel aardig van ze. Dat is echt super mazzel voor je, om zo een unieke ervaring te krijgen. Wel echt balen van je laptop en gegevens die wegzijn, hoop dat je alles weer terug kan verzamelen. Ben trouwens wel errug benieuwd naar hoe jij er op een kameel uit ziet ;)
Geniet nog van je laatste tijd daar. En alvast een hele fijne goede reis terug!

Heeeeeeeeeeeeel veel liefs en dikke knuffies Ammie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!