copticcaro.reismee.nl

Bosra

Afgelopen weekend hebben we rustig aan gedaan. Roxali en ik waren alleen thuis, dus we hadden het rijk voor onszelf. Op zaterdag zijn we (Roxali, Nelly en ik, Kamiran kon niet) naar Bosra gegaan, dat is in de buurt van de grens met Jordanie. We zijn met de taxi naar een grote busterminal gegaan en hebben daar een bus naar Daraa genomen. Daar zijn we overgestapt op een microbusje. Erg grappig. Bosra is erg indrukwekkend. Het is de enige plaats waar het amfitheater nog steeds zo goed in tact is. Het leuke is ook dat je daar gewoon overal doorheen mag lopen, tussen de ruines door. Geen hekken of iets dergelijks waar je achter moet blijven. De oude stad, de ruines dus, heeft een aparte sfeer. De stad is helemaal zwart doordat hij is gebouwd van basalt, een zwarte steensoort. In Bosra hebben we bij een restaurantje (Duizend en Een Nacht) gegeten. Het grappige daar was dat je je eten voorbij zag komen. Het werd echt overal vandaan gehaald. Op een gegeven moment zag je een tasje met tomaten voorbij komen (yep daar gaat de salade) en toen de eigenaar met de auto terugkwam arriveerde waarschijnlijk de kip. Erg grappig en toch was het goed eten daar. 's Middags zijn we weer teruggegaan met de microbus en de grote bus.

Gisteren hadden we een excursie naar de citadel en het Deense instituut. Het Deense instituut zit ergens in de suq en heeft een prachtig gebouw. Het is helemaal gerestaureerd en als je Deens bent kun je er overnachten. Jammer dat het Nederlandse instituut niet in zo'n gebouw/huis zit. Afgelopen week heb ik ook kralenwinkeltjes gevonden. Ik heb alweer flink ingeslagen en ik heb ook draad gekocht. Misschien dat ik in Cairo wel wat ga maken. M'n handen beginnen alweer te jeuken, hahhaha, zo lang al niks meer gedaan, hhahah.

Nog een paar dagen Syrie en dan op naar Cairo!

Groetjes,

Caroline

Jack

Alvast goeie reis naar Cairo en de groeten uit Numansdorp aan je vriendin!

Inge

Nou geniet nog maar een paar dagen en dan heerlijk naar Cairo. Na het bekijken van de foto's zou ik er zo weer naar toe willen. Nou ja, wij vertrekken as zondag naar Frankrijk. Ook lekker.

Groetjes
Inge

Henk

Geweldig je ervaringen, probeer alles op de kaart te achterhalen, wat niet altijd meevalt.

Veel plezier verder

Amber

Heb net weer een voorraadje verhalen gelezen, wat geweldig allemaal!!! Zo te horen heb je het erg naar je zin daar en de culturen klinken ook heel mooi. Moest trouwens nog wel even opzoeken wat een djinn was hoor :P
Veel plezier in Cairo!