copticcaro.reismee.nl

Excursies

Hoi allemaal,

De eerste colleges en excursies zijn geweest. Zondagmiddag hebben we een tocht gemaakt door de oude stad van Damascus. Via Straight Street naar een 19e eeuws huis en de Umayyad moskee. Daar zijn we binnen geweest en hebben we ons helemaal moeten bedekken. We kregen daar ter plekke kleding voor. Het is enorm groot daar. Gisteren zijn we naar 2 Shi'itische heiligdommen geweest. Vooral vrouwen kwamen daar en zij waren vaak erg emotioneel, met name in het tweede heiligdom 15km buiten Damascus. Deze vrouwen kwamen daar vooral om te vragen om dingen, bijv. om zwanger te worden of voor gezondheid en geld. Er werden bovenop de zilver/gouden kooi poppen gegooid door vrouwen die zwanger wilden worden of om bescherming voor de kinderen te vragen. In het tweede heiligdom waren de mensen nog emotioneler en moesten er veel huilen. Je staat er dan als toerist niet erg prettig tussen, want het is toch een heilige plaats voor die mensen en je breekt dan eigenlijk in. Het gebouw zelf was erg mooi. Het had een typische Perzische decoratie: heel de binnenkant was bedekt met spiegeltjes, dat was in het andere heiligdom ook zo. In beide heiligdommen lag ook een lichaam van een heilige. Het was erg indrukwekkend allemaal.

De mensen hier in Syrie zijn trouwens erg vriendelijk en we hebben het nog niet echt meegemaakt dat mensen je proberen te belazeren. Ik heb het hier erg naar m'n zin, hoewel de warmte van gisteren me toch wel even te veel was. Vannacht heb ik ook ruzie gehad met de ventilator, omdat die telkens op de timer gaat en dan uitgaat. M'n kamer wordt dan erg warm, wat nou niet bepaald aangenaam is. Hopelijk vind ik er nog iets op.

Vanmiddag hebben we weer een excursie in de oude stad en morgen naar het National Museum. Donderdag gaan we naar Apamea en zaterdag naar de Palmyra waar we in het Zenobia hotel slapen, dat staat op de site zelf en je schijnt dan een prachtig uitzicht te hebben over de site.

Groetjes,

Caroline

Maaike

Heej Caroline!
het klinkt allemaal erg bijzonder wat je daar ziet en mee maakt. Mocht je daar ook foto's maken? Ben wel benieuwd hoe het er uit zag.
Succes met de warmte en je ventilator, haha!
Bevallen de colleges ook?

Groetjes Maaike

henk

Geweldig dat je het zo naar je zin hebt.
Ik hoop dat je veel mooie foto's hebt gemaakt, zodat wij ook van al dat moois kunnen genieten

Groetjes en veel plezier

Henk

Amber

Hee lieverd,
je verhalen klinken heel bijzonder! Blijf genieten van al die ervaringen.
heel veel liefs